e-me Βήματα για μαθητές/τριες

Γεια σας!

Σήμερα, θα προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε την πλατφόρμα e-me από την πλευρά του παιδιού και να γράψουμε τα βήματα που πρέπει να κάνει καθημερινά

Βολεύει να είστε στον υπολογιστή και διαβάζετε τις οδηγίες στο κινητό. Έτσι θα μπορείτε να ακολουθήσετε βήμα, βήμα τις οδηγίες.

Αγαπητοί μαθητές/τριες,

αρχικά, με τους κωδικούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου μπαίνουμε στην e-me στη διεύθυνση www.e-me.edu.gr και κάνουμε κλικ στην κίτρινη θέση “ΕΙΣΟΔΟΣ”.

Καλό είναι οι κωδικοί να είναι κάπου γραμμένοι, μέχρι να τους μάθετε από έξω για να τους βάζετε στην αρχική σελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Μετά να κάνετε κλικ στη λέξη “Είσοδος”

Στη συνέχεια κάνουμε κλικ στο εικονίδιο κυψέλες.

και μετά το ίδιο στην κυψέλη της τάξης μας.

Πρώτη μας δουλειά πρωί, πρωί είναι να πατήσουμε στο εικονίδιο ΤΟΙΧΟΣ στα δεξιά της οθόνης.

Κάθε πρωί και κάθε απόγευμα να μπαίνετε και να διαβάζετε τι γράφει η ανάρτηση του/της εκπαιδευτικού στον “ΤΟΙΧΟ” της κυψέλης σας.

Μόνο αν ενημερώνεστε σωστά θα μπορείτε να καταλαβαίνετε και να πραγματοποιείτε τις δραστηριότητες.

Η επικοινωνία είναι αμφίπλευρη. Για παράδειγμα, η κυρία Νάσια γράφει, εσείς διαβάζετε, στη συνέχεια λύνετε και η κυρία σας στέλνει ανατροφοδότηση ( σας λέει πως τα πήγατε) .

Αν δεν ενημερώνεστε, πώς θα γνωρίζετε τις οδηγίες, τα tips για να γίνει μια δουλειά ευκολότερα, σωστά κτλ.

Όταν μια ανάρτηση είναι μεγάλη ο τοίχος τη συντομεύει και βάζει αυτό το κίτρινο εικονίδιο( βελάκι ) . Αν το πατήσετε θα σας ανοίξει όλη την ανάρτηση και δε θα χάσετε σημαντικές ενημερώσεις από τον εκπαιδευτικό.

Σε κάθε διαφορετική ανάρτηση- ανακοίνωση βάζω ημερομηνία και καλημέρα ή καλησπέρα για να ξέρετε ότι αυτό που γράφω είναι καινούριο.

Επίσης, τώρα στην αρχή δε σβήνω τις παλιές αναρτήσεις για να μπορείτε να βρείτε ευκολότερα κάτι που σας ξέφυγε.

Κάτω ακριβώς από κάθε ανάρτηση υπάρχει η θέση Σχόλιο και ο αριθμός των σχολίων που έχουν γίνει( βέλος 2)

Εκεί μπορείτε να να κάνετε σχόλιο σε κάτι που έχει αναρτήσει κάποιος και θέλετε να το διαβάσουν και οι άλλοι.

Όταν θέλουμε να μιλήσουμε με το /η δάσκαλό/α μας ή με κάποιον άλλο προσωπικά, τότε πώς θα επικοινωνήσουμε;

Αν το κάνουμε στη θέση σχόλιο θα το διαβάσουν όλοι και κάποιες φορές δεν το θέλουμε αυτό.

Ακόμη, αν έχετε κάποια απορία για τις εργασίες πώς θα μπορέσετε να ρωτήσετε κάποιον συμμαθητή/τρια ή τον/την εκπαιδευτικό;

Εύκολο!

Θα επιστρέψετε από τη σελίδα του τοίχου πατώντας το εικονίδιο” ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ”

και θα επιστρέψετε στην αρχική σας σελίδα.

θα κάνετε διπλό κλικ στο εικονίδιο “Μέλη” .

Εκεί θα βρείτε όλους τους συμμαθητές/τριες συγκεντρωμένους, όλα τα μέλη της κυψέλης σας.

Αν κάνετε κλικ στη φωτογραφία που έχει επιλέξει κάποιος/α , τότε μπαίνετε σε μια νέα σελίδα που είναι το προφίλ του ανθρώπου που κάνατε κλικ στη φωτογραφία του/της.

Ωραία ιδέα είναι να διαβάσετε αυτά που έχει γράψει, αν δεν το έχετε κάνει ήδη.

Ενθουσιάστηκα με τα προφίλ που έγραψαν τα παιδιά μου. Αλλά αυτό που με άφησε άφωνη ήταν η σοφία που βρήκα εκεί μέσα, διαβάζοντας τα μότο τους.

Μερικά θα ήθελα να είναι γραμμένα στο δικό μου προφίλ….

Εκεί πάνω δεξιά στο εικονίδιο με το φακελάκι, μπορείτε να επικοινωνήσετε προσωπικά με τα μέλη της κυψέλης με γραπτό μήνυμα. Αυτός θα είναι και ο τρόπος που θα επικοινωνείτε και με τον /την εκπαιδευτικό.

Με τα άλλα εικονίδια μπορείτε να κάνετε τηλέφωνο ή βιντεοκλήση, όταν είναι ενεργοποιημένα, με τους συμμαθητές/τριες σας.

Στο δικό σας προφίλ μπορείτε πατώντας τα παρακάτω εικονίδια να γράψετε πληροφορίες για τον εαυτό σας.

Λίγα πράγματα για τη ζωή σας, για τα ενδιαφέροντα σας, τις ασχολίες σας και καλό είναι να μην αποκαλύπτουμε πράγματα που είναι πολύ προσωπικά. Αν έχετε αμφιβολίες συμβουλευτείτε κάποιον ενήλικα.

Το μότο είναι μια φράση που μας εκφράζει και τη λέμε συχνά πχ. “Παν μέτρον άριστον”

Αν όλα τα προηγούμενα με το προφίλ και το τηλέφωνο, μήνυμα κτλ . δε βγάζουν νόημα και δεν τα βλέπετε, υπάρχει εξήγηση….

Με αυτό το άτομο είστε και οι δύο”Μέλη” της ίδιας κυψέλης, αλλά δεν ανήκει στις επαφές σας.

Δεν είναι ορατές οι πληροφορίες του προφίλ σε όλους.

Ανοίγουν μόνο στις επαφές μας, όπως και η επιλογές της κλήσης ή του μηνύματος.

Αν δεν υπάρχουν αυτές οι επιλογές, τότε με το μέλος αυτό δεν έχετε κάνει σύνδεση και υπάρχει ένα εικονίδιο που λέει “Αίτημα σύνδεσης”.

Πατώντας το “Αίτημα σύνδεσης” σας βγάλει μια ερώτηση επιβεβαίωσης .

Να πατήσετε” ΝΑΙ” και έφυγε το αίτημα σύνδεσης.

Στον παραλήπτη εκεί που ταξίδεψε το αίτημα, θα εμφανιστεί στο εικονίδιο της ειδοποίησης (καμπάνα) πάνω δεξιά, μια κίτρινη τελεία .

Αν ανοίξετε την ειδοποίηση θα γράφει “Αίτημα σύνδεσης’.

Αν αυτό το αίτημα είναι από κάποιον/α συμμαθητή/τριά σας που τον/την ξέρετε, τότε να κάνετε αποδοχή.

Αν είναι από κάποιον/α άγνωστο /η εγώ δεν θα έκανα αποδοχή. Μιλήστε γι’αυτό με τους γονείς σας, όπως και για άλλα θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου.

Αν είναι κάποιος συμμαθητής/τρια από άλλο τμήμα και θέλετε να κάνετε αποδοχή, τότε να κάνετε. Αν όχι, τότε να αρνηθείτε.

Οι επαφές είναι πολύ προσωπική υπόθεση και δεν έχει σημασία τι κάνουν οι άλλοι/ες. Δεν είναι διαγωνισμός. Λίγους και καλούς λέω εγώ…

Αφού ξέρετε τον/την αποστολέα του αιτήματος και κάνετε αποδοχή,

τότε στον/ην αποστολέα θα έρθει ειδοποίηση ότι αποδεχτήκατε το αίτημα και το ευγενικό είναι, να στείλετε μια απάντηση πχ. “Ευχαριστώ!” ή “Σε ευχαριστώ που αποδέχτηκες το αίτημά μου”.

Προσωπικά στέλνω πάντα τέτοιο μήνυμα σε όποιον/α κάνει αποδοχή.

Ο λόγος είναι πως αποτελεί όχι μόνο μια ευγενική απάντηση, αλλά δημιουργεί ένα επίπεδο στην επικοινωνία.

Πώς σας ακούγεται αυτό;

Εμείς με την ευγένειά μας, βάζουμε τους κανόνες στην επικοινωνία.

Γράφουμε με μικρά γράμματα ( όχι κεφαλαία που σημαίνουν στα γραπτά μηνύματα ότι φωνάζουμε) και με σωστή ορθογραφία.

Να γνωρίζετε ότι αυτά τα μηνύματα δεν σβήνουν και μπορούν να τα βρουν σε κάθε περίπτωση.

Οπότε θεωρούμε δεδομένο πως θα υπάρχει σεβασμός….

Τώρα μπορείτε και εσείς να στείλετε μήνυμα γραπτό στο ταχυδρομείο του/της και να δει το εικονίδιο του φακέλου να έχει την κίτρινη τελεία .

Πατώντας στη θέση” Να δω όλα τα μηνύματα” θα σας βγάλει στη σελίδα του chat όπου μπορείτε, όπως έχετε ήδη κάνει κάποιοι/ες, να συνομιλήσετε γραπτά για λίγη ώρα και να ρωτάει ο/η ένας/μια και να απαντάει ο/η άλλος/η .

Εμένα μου αρέσουν οι γραπτές συνομιλίες και τα μηνύματα γιατί είναι σα να μιλάμε από κοντά. Δημιουργούν εγγύτητα και μου φτιάχνουν τη διάθεση!

Τέλος, το μήνυμα μπορεί να στείλει και μια μικρή γραπτή άσκηση πχ το αποτέλεσμα μιας διαίρεσης, ή μιας ακροστοιχίδας ή όρθογραφίας κτλ.

Και προπάντων με τα μηνύματα επικοινωνούμε και συνεργαζόμαστε για δουλειές με την τάξη μας!Στον “ΤΟΙΧΟ”ή και προσωπικά.

Τέλος για να στείλετε μήνυμα στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της κυψέλης πιο γρήγορα, να πατήσετε πάνω δεξιά αυτό το εικονίδιο:

Εκεί, κάνοντας κλικ στο “Προφίλ” θα σας βγάλει κατευθείαν στο/η δάσκαλό /α σας, για να γράψετε το μήνυμά σας και να δει την ειδοποίηση (κίτρινη τελεία) στο γραμματοκιβώτιο του. Αλλιώς δε θα καταλάβει πως κάτι χρειάζεστε.

Μόνο το προσωπικό μήνυμα ενημερώνει την κυρία Νάσια πως κάτι ρωτάτε…

Και θέλετε γρήγορη απάντηση.

Και για πιο γρήγορη επικοινωνία με κάποιον/α που έχετε ξαναεπικοινωνήσει, να κάνετε κλικ στο εικονίδιο του ταχυδρομείου σας, θα βγει η φράση “Όλα τα μηνύματα” και εκεί θα βρείτε αυτόν/ην που θέλετε να του πείτε κάτι.

Εκεί αριστερά βρίσκονται τα άτομα που έχετε επικοινωνήσει τελευταία και κάνοντας κλικ πάνω στο μήνυμα μπορείτε να γράψετε σε αυτό το άτομο.

Ακόμη αν κάνετε κλικ στο εικονίδιο “Νέο μήνυμα” τότε θα ανοίξει το παράθυρο των μηνυμάτων.

Θα βάλετε το όνομα του παιδιού που θέλετε να επικοινωνήσετε( Δε χρειάζεται το username/ όνομα χρήστη) και θα το γράψει αυτόματα η πλατφόρμα.

Επίσης, σας δίνει την επιλογή να στείλετε ένα ομαδικό μήνυμα , βάζοντας κόμμα ανάμεσα στα επίθετα ή ονόματα όπως γράφει.

Αυτά τα πολλά σας έγραψα πάλι, αλλά είναι μόνο για την αρχή,

μετά θα τα μάθετε και θα πετάτε !!!

Η μίνι εργασία της ημέρας είναι να κάνετε όλα τα παιδιά της τάξης,

μέλη στις επαφές σας.

Διαδώστε το, γιατί ακολουθεί challenge…”Δώσε το μήνυμα”

Θα δώσω ένα γραπτό μήνυμα στον πρώτο μαθητή της αλφαβητικής λίστας της τάξης μας και θα πρέπει να επιστρέψει το ίδιο σε μένα, από την μαθήτρια που είναι τελευταία στην αλφαβητική λίστα της τάξης.

Φυσικά, συμμετέχουν και οι κυρίες της Παράλληλης στήριξης οι οποίες θα είναι δίπλα από μένα στο νοερό μας κύκλο.

Το μήνυμα θα σταλεί στον/ην επόμενο/η με βάση την αλφαβητική σειρά των επιθέτων.

Αν δεν ξέρετε ποιος είναι μετά από σας, ρωτήστε με, με μήνυμα..

Εννοείται πως είναι top secret !!!

Δεν πρέπει να μαρτυρήσετε το σήμα σε άλλον/η.

Είναι ένας αόρατος κύκλος, σαν αυτόν που κάνουμε τη Δευτέρα το πρωί στην τάξη

(δώσε το σήμα στο χέρι του διπλανού σου).

Θα περιμένω να γίνουν όλες οι συνδέσεις και μετά θα ορίσουμε την έναρξη.

Σημασία δεν έχει να γίνει γρήγορα, αλλά σωστά!!!!

Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους!

Γιατί δε πρέπει να ξεχνιόμαστε…..

Η δύναμη ξεκινάει από μέσα μας και γιγαντώνεται με την ομάδα.

Γιατί….

Όλοι μαζί,

όλοι μαζί,

είμαστε πάντα,

πιο δυνατοί!

Έψιλον τάξη!!!!

Υγιαίνετε!!!

e-me Οδύσσεια

Σας καλωσορίζω στην Οδύσσεια της εγγραφής των μαθητών/τριών μας στην ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Θα ήταν εκδρομή η λειτουργία μας τέτοιας ψηφιακής ” δομής”…

Αν όλα είχαν γίνει στην ώρα τους…

Χρόνια πριν!!!

Και σήμερα θα ανταποκρίνονταν όλοι με άνεση

σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία..

e-me

Τα παιδιά θα ήταν εξοικειωμένα έχοντας μάθει τη λειτουργία της πλατφόρμας στο μάθημα της πληροφορικής.

Εμείς θα ήμασταν επιμορφωμένοι και εξοπλισμένοι με όλα αυτά τα ωραία εργαλεία της e-me που θα δούλευαν.

Οι γονείς θα είχαν ενημέρωση και χρόνο για να τα μάθουν μαζί με τα παιδιά τους.

Η πλατφόρμα θα ήταν αναβαθμισμένη και μαζί με το Π.Σ.Δ. θα ταξίδευαν την εκπαιδευτική πράξη σε ένα άλλο επίπεδο!

Εδώ, θα κάνω μια παρένθεση και βάλω το βίντεο του κυρίου Νικόλα Μακροδήμου που είναι ο γκουρού του e-me στο Youtube. Τα λέει αργά και χαλαρωτικά….

Είναι για όποιον/όποια δεν έχει κάνει ακόμη κυψέλη στην επίσημη e-me και χρειάζεται πληροφορίες από την αρχή.

Αν δεν αποθαρρύνθηκε από αυτά που γράφω…

Τώρα, όλα είναι πιο εύκολα, γιατί η πλατφόρμα διαρκώς αναβαθμίζεται.

Επιστροφή στην Οδύσσεια της δασκάλας…

Αυτά λοιπόν συμβαίνουν στην ελληνική πραγματικότητα σήμερα Τετάρτη (μιάμιση εβδομάδα και βάλε, ταλαιπωρία και ξενύχτι…)

Αλλά θα σωθώ!!!

Έχει σεμινάριο την Παρασκευή…

Εντάξει τώρα…

Καλές οι επιμορφώσεις , αλλά όταν προηγούνται.

Τίποτα δε με πείραξε τόσο, όσο εκείνες τις εργασίες που μου έφαγε…

Δύο υπέροχα δομημένα και αναλυτικά e-me assignments, που αγνοείται η τύχη τους από την προηγούμενη εβδομάδα.

Δε δοκιμάζω ξανά, χωρίς να σώσω το αρχείο σε word..

Αλλά επειδή είναι τόσο γαργαλιστικά ωραίες αυτές οι εφαρμογές, προχτές έφτιαξα και μία άσκηση στο e-me content …

Μαντέψτε….

Πάει και αυτή ! Πήγε να συναντήσει τις φιλενάδες από τα e-me assignments !

Παρόλα αυτά δεν τα παρατάω!

Σήμερα έψαχνα να βρω μαθητές… Δεν βρήκα αναρτήσεις στον τοίχο, ούτε στο padlet της τάξης.

Ανησύχησα…Λέω θα με αποφεύγουν για να μη τους βάλω καμία δουλειά…

Τους βρήκα!

Όσο αναρωτιόμουν, έβλεπα ένα πολύ ωραίο βίντεο με οδηγίες για τη χρήση του e-me σε σχέση με τα παιδιά.

Έκανα λοιπόν σε όλα τα παιδιά “αίτημα σύνδεσης “, γιατί κατάλαβα ότι δε θα μπορώ να επικοινωνώ προσωπικά μαζί τους πχ. για κάποια ανατροφοδότηση.

Το παραθέτω για όποιον/α θέλει ένα μικρό tutorial για την επικοινωνία με τους μαθητές. Υπάρχουν στο You Tube για όλες τις σελίδες και όλες τις εφαρμογές του e-me..

Μαντέψτε!

Βρήκα τα παιδιά!

Πού;

Στην “αυλή” της κυψέλης!!!!

Εκεί φαίνεται ποιος είναι ενεργός χρήστης της πλατφόρμας και μπορείς να συνομιλήσεις σχετικά γρήγορα για τα δεδομένα του e-me..

Πόσο τις χάρηκα αυτές τις συνομιλίες!

Θα πάρω ανατροφοδότηση από τα παιδιά. Θα τους βάλω να απαντήσουν σε μία δημοσκόπηση “Πόσο συχνά μιλάτε με συμμαθητές σας στο e-me;”

Αν χαίρονται όσο χάρηκα εγώ σήμερα, τότε ο λόγος που θεώρησα αυτή την εκπαιδευτική πλατφόρμα πιο διαδραστική και άμεση, έχει βάση.

Ταυτόχρονα, τα παιδιά βελτιώνουν την ταχύτητά τους στην πληκτρολόγηση κειμένου και την ορθογραφία τους. Τίποτα δε σε κάνει να γράφεις πιο γρήγορα, από την ανάγκη σου να μοιραστείς κάτι με ένα φίλο…

Και τα λάθη που βρήκα ήταν ελάχιστα…

Και ξέρετε πώς είμαστε οι δάσκαλοι/ες με τα λάθη,

μας κυνηγάνε!

Θα έχω νέα από τα παιδιά…

Σήμερα έχω σκοπό να κοιμηθώ νωρίς και να ξυπνήσω αξημέρωτα γιατί έμαθα πως τις πρώτες πρωινές ώρες τρέχει εντυπωσιακά πιο γρήγορα από χτες στις 12.30 που το έκλεισα …

Έφτιαχνα τo e-me Blog, το τελείωσα και σήμερα δεν ανοίγει γιατί το μαστορεύουν….

Λες;;;

Αν υποψιαστώ ότι χάθηκε….

Σας χαιρετώ με αγωνιστικούς χαιρετισμούς!!!

Υγιαίνετε!

e-class και e-me με πνεύμα ομαδικό